بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

زور یونایتد به سیتیزن‌ها نمی‌رسد

  • کد خبر: ۱۹۱۷۶۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
زور یونایتد به سیتیزن‌ها نمی‌رسد
شیاطین سرخ قبول کردند که دیگر قدرت اول شهر منچستر نیستند.

شهرآرانیوز، شکست سه‌گله منچستریونایتد برابر سیتی، آن هم در ورزشگاه اولدترافورد، طرف‌داران این تیم را ناراحت کرد، ولی هیچ‌کس آن را فاجعه‌ای عجیب قلمداد نکرد؛ موضوعی که نشان می‌دهد حتی طرف‌داران شیاطین سرخ هم پذیرفته‌اند که دیگر قدرت اول شهر منچستر نیستند. شکی نیست که تیم پپ گواردیولا نه‌تن‌ها در شهر خود، بلکه در کل انگلیس قدرت برتر است.

سر الکس فرگوسن یک‌بار درباره منچسترسیتی گفت: «گاهی شما یک همسایه پرسروصدا دارید. آن‌ها همیشه پرسروصدا خواهند بود. شما فقط باید به زندگی خود ادامه دهید.» فرگوسن در سال ۲۰۰۹ پس از اینکه تیمش توانست با گل مایکل اوون در ششمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده در دربی در اولدترافورد به پیروزی دراماتیک ۴-۳ برسد، آن کلمات را به زبان آورد، اما مدت‌هاست که دیگر همسایه آبی‌پوش منچستری‌ها فقط سروصدا ندارد، بلکه در چهارده سال گذشته سیتی جام‌های بسیار بیشتری نسبت به یونایتد گرفته و خرید‌های زیرکانه‌تری کرده است.

شیخ‌منصور، مرد نجات‌بخش سیتی

سال ۲۰۰۸ برای هواداران سیتی سال بدی به نظر می‌رسید. درحالی‌که یونایتد در آخرین روز فصل قهرمان لیگ‌برتر شد، سیتی با نتیجه ۸ بر ۱ در میدلزبورو شکست خورد. چند هفته بعد، یونایتد فینال لیگ قهرمانان اروپا را در مسکو برد، درحالی‌که پس از محاکمه تاکسین شیناواترا، مالک تایلندی سیتی به اتهام کلاهبرداری، آینده آبی‌پوشان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

اما شیخ‌منصور بن‌زاید آل‌نهیان، معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی، نجات‌بخش آن‌ها شد. منصور قصد داشت یک باشگاه لیگ‌برتری بخرد و برای این کار سیتی را انتخاب کرد. در عرض چند روز، سیتی از باشگاهی در آستانه سقوط به ثروتمندترین باشگاه جهان تبدیل شد. همان روزی که این تصاحب اعلام شد، سیتی روبینیو را از رئال‌مادرید به خدمت گرفت و اولین گام در تلاش آن‌ها برای تسلط جهانی برداشته شد.

غاز دوران سلطه آبی‌پوشان بر منچستر

تا پیش از اکتبر ۲۰۱۱ یونایتد به مدت چهار فصل در دربی منچستر شکست نخورده بود و طرف‌داران از نتیجه‌ای که در آن دیدار در اولدترافورد رقم خورد، شوکه شدند. سیتی شروع خوبی داشت و بالوتلی گل اول را برای آن‌ها زد. بازی متعادل دنبال می‌شد تا اینکه با اخراج جانی ایوانز در نیمه دوم و ده‌نفره‌شدن یونایتد، بالوتلی و آگوئرو گل‌های دوم و سوم سیتیزن‌ها را به ثمر رساندند.

گل دارن فلچر یونایتد را امیدوار کرد، اما جلوکشیدن آن‌ها نتیجه فاجعه‌باری داشت و در چهار دقیقه پایانی، سیتیزن‌ها سه گل دیگر به ثمر رساندند. این بزرگ‌ترین پیروزی سیتی مقابل یونایتد از سال ۱۹۲۶ و بدترین شکست شیاطین سرخ در دوران لیگ‌برتر بود. این نتیجه علاوه بر اینکه نشانه‌ای از تغییر قدرت در شهر بود، پیامد‌های زیادی در رقابت قهرمانی داشت. زیرا سیتی اولین قهرمانی‌اش در لیگ‌برتر را در همان فصل و با تفاضل گل بهتر نسبت به یونایتد‌ها به دست آورد.

در دیدار‌های آخر آن فصل سیتی تا ثانیه‌های آخر از کوئینزپارک‌رنجرز عقب بود و با توجه به برد منچستریونایتد در بازی هم‌زمان، قهرمانی را ازدست‌رفته می‌دید، اما گل ثانیه‌های پایانی سرخیو آگوئرو یکی از قهرمانی‌های خاطره‌انگیز تاریخ لیگ‌برتر را به نام سیتیزن‌ها کرد و آن‌ها نخستین‌بار قهرمان لیگ‌برتر شدند. گل آگوئرو آغاز دوران سلطه سیتی بود؛ اولین عنوان از هفت عنوان قهرمانی در دوازده فصل.

ناکامی یونایتد در جذب گواردیولا

فرگوسن در سال ۲۰۱۳ به دوران پرافتخارش در شیاطین سرخ پایان داد، اما هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند که اوضاع بدون او چقدر بد خواهد شد. از زمانی که اسکاتلندی افسانه‌ای بازنشسته شد، شیاطین سرخ نتوانسته‌اند حتی یک عنوان قهرمانی لیگ‌برتر را کسب کنند. نخستین ناکامی آن‌ها پس از فرگوسن، ناتوانی در جذب پپ گواردیولا بود. فرگوسن حتی برای صرف شام با گواردیولا به نیویورک رفته بود، اما تلاش مرد اسکاتلندی برای جذب او به‌عنوان جانشین خود به جایی نرسید.

در همین حال، سیتی از سال ۲۰۱۲ فقط چند ماه پس از اینکه روبرتو مانچینی آن‌ها را به اولین عنوان قهرمانی رساند، به شکار گواردیولا پرداخت. حتی زمانی که مربی به آن‌ها گفت که از قبل برای پیوستن به بایرن‌مونیخ موافقت کرده است، قول دادند که منتظر او خواهند بود. درنهایت هم موفق به جذب مربی اسپانیایی شدند و با کسب پانزده جام در هفت سال، نتیجه بسیار خوبی با او گرفتند تا حالا آبی‌پوشان شهر منچستر که زمانی فقط همسایه‌ای پرسروصدا، ولی بدون افتخار برای شیاطین سرخ به حساب می‌آمدند، حالا قدرت اول شهر و حتی لیگ‌برتر انگلیس باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->